یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد

  • کد خبر: ۲۲۳۶۶۹
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد
ایلان ماسک خواسته دادگاه استرالیا برای حذف ویدئوِ حمله سیدنی از شبکه اجتماعی ایکس را برآورده نکرد و واکنش دولت این کشور را برانگیخت.

به گزارش شهرآرانیوز، دادگاهی در استرالیا به شبکه اجتماعی ایکس تحت مالکیت ایلان ماسک دستور داد تا ویدئو‌های حمله هفته گذشته در سیدنی را حذف کند. ایلان ماسک نیز دولت این کشور را به سانسور متهم کرد. به‌دنبال این اتفاقات، نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید.

براساس گزارش‌ها، هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا پلتفرم ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که درصورت حذف‌نکردن ویدئو‌های حمله با چاقو در کلیسایی در سیدنی که پلیس آن را «حمله تروریستی» خوانده است با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. شبکه اجتماعی ایکس نیز استدلال کرده است که این دستور در محدوده قوانین استرالیا نیست و این کشور می‌خواهد محتوا را در سایر کشور‌ها هم سانسور کند.

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا، نیز پس از این کشمکش‌های دولت با پلتفرم ایکس گفت که ماسک «فکر می‌کند که بالاتر از قانون و همچنین بالاتر از نزاکت عمومی است.»

کشمکش اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیزی در یک نشست مطبوعاتی گفته است: «من این را غیرعادی می‌دانم که ایکس تصمیم به عدم پیروی گرفته است و سعی می‌کند خود را توجیه کند.»

ماسک دراین‌باره نوشت: «می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر [استرالیا] تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که [ایکس] تنها پلتفرم راستگوست.»

پیش‌ازاین، ماسک کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را نیز مورد انتقاد قرار داد و او را «کمیسر سانسور استرالیا» توصیف کرد. آقای آلبانیزی نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او درواقع از مردم استرالیا محافظت می‌کند. او گفت: «رسانه‌های اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و آقای ماسک فاقد آن است.»

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت این کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->